Zwaar leven in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Frank Woudenberg - WaarBenJij.nu Zwaar leven in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Frank Woudenberg - WaarBenJij.nu

Zwaar leven in Zuid-Afrika

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

05 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Frank

De vlucht
Zondagochtend 6:00 uit bed en klaar voor onze bijzondere reis door Zuid-Afrika. Ik vloog voor het eerst in een vliegtuig dus ik was benieuwd. Het eten was prima aan boord en de films redelijk, de meeste had ik thuis al gezien. We landde veilig na 11 uur vliegen. Daar stond ons shuttlebusje klaar en bracht een soort zwerver ons naar het Beach house. Rond 1:00 hebben we de buurt nog even verkend en daarna was het tijd om bij te komen.

Endless summer Beachhouse
We slapen in een 6-persoons kamer in veel te kleine stapelbedden. Vanuit het raam horen we de zee als we wakker worden. In het beachhouse verblijven ongeveer 25 gasten voornamelijk uit Nederland, Duitsland en Zwitserland. De sfeer is erg relaxed waar ik nog aan moet wennen. Veel wachten, te weinig eten in huis en een gebrek aan planning zijn voorbeelden. De voorzieningen zijn prima voor 14 euro per nacht en de sfeer is goed. In ons Beachhouse en dat van de buren verblijven ook enkele wereldkampioenen en beroemdheden in de kite-scene. Het mooie is dat we onze kite oppompen in de voortuin en dan de weg oversteken naar de zee. Het water is wel erg koud. Het uitzicht op de tafelberg is ook niet slecht.

Weer
De eerste 2 dagen was het bewolkt en was er weinig wind. We zijn toen maar een dagje in Kaapstad geweest. Sinds woensdag is het lekker kite-weer. 27 graden, zon , en veel wind. De komende 5 dagen blijft het zo. Ik ben aardig verbrand in mn gezicht en voeten. En ik heb oogdruppels voor gehaald omdat ze rood zijn door de zon en het zouten water.

Kiten
Woensdag 4 december heb ik een board gehuurd en voor het eerst mijn kite uitgeprobeerd. Eerst een opfris cursus gehad van Bart in Langebaan Beach. vervolgens zijn we naar Sharkbay gegaan om de waterstart te oefenen. De waterstart ging redelijk goed totdat mijn lijnen in de knoop raakte en ik een uur bezig ben geweest om het zooitje los te halen. Gelukkig zijn er geen haaien gezien die dag en ga ik vrijdagochtend mijn lessen vervolgend.

Eten
Always remember Friday is Braaiday. In het Beachhouse is het morgen dus braaien. Eindelijk!! iedereen neemt zijn eigen vees mee en gooit het op de braai. Verder kopen we hier in de lokale supermarkten ons eten. Het is redelijk goedkoop alleen gaan in de zomer, nu dus, de prijzen wel omhoog. Voor 40 rand, €2.80, kan je ontbijten in het plaatselijke restaurant. We proberen zoveel mogelijk zelf te koken om kosten te beperken.

Vervoer
We hebben 2 maanden lang een rammelbak gehuurd bij Rent a Cheapie. De naam zegt het al want hij slingert alle kanten op en maakt vreemde geluiden. We hebben ook de banden even opgepompt want die waren bijna leeg. En ze reiden hier aan de linker kant. Stel je voor in een drukke stad met toeters en herrie aan de linkerkant van de weg reiden. Het duurt nog even voordat we daar aan wennen. De benzine kost hier ongeveer 80 cent per liter.

Kaapstad
We zijn een dag in Kaapstad geweest. Met de auto is het ongeveer 20 minuten reiden. Het havengebied is erg mooi en er zijn veel eettentjes. Het is daar wel extreem toeristisch. Ook zijn we bier wezen drinken in Longstreet. Een straat van 3 km met heel veel barretjes. Vanavond (pakjesavond) gaan we met een aantal mensen naar Longstreet.


Er is beperkte toegang tot internet, maar als het werkt is het prima.

  • 05 December 2013 - 22:53

    Gerlinda:

    Hey Frankie,

    Goed om te lezen dat je het naast je zin hebt!!
    En heel ander leven daar als zo hoor haha!
    Geniet vsn alle mooie dingen om je heen, kben knetter jaloers op je!
    Kzie je volgende verslag graag weer tegemoet!
    Vandaag hadden wij storm, onweer, hagel en net nog natte sneeuw gezien!
    Doe rustig aan! En doe voorzichtig met die haaien op zee ;)

    Liefs Gerlinda

  • 06 December 2013 - 10:50

    Nico:

    Hè Frankie!!

    Leuk verhaal man! Het leest ook prettig met die
    Kopjes! Veel plezier met de braai vanavond!
    Heerlijk!
    Ik ben ook benieuwd of er iets veranderd nu Mandela
    Is overleden.. Of jij daar nog iets van merkt daar.

    Nou have fun man! Ook de groeten aan Bart!

    Ek Sal jou spreek!

  • 08 December 2013 - 14:18

    Ida Van Vuuren:

    Hoi Frank,

    Ik heb genoten van al je ontberingen die je daar moet ondergaan, HOU VOL!

    Veel spookrijders daar, begrijp ik.

    Wij halen hier kerst lampjes uit de knoop.

    Het beste met je brandschade. Had dan ook naar je moeder geluisterd: SMERE-SMERE.
    In afwachting van verder wel- en wee,


    Groetjes (tante) Ida.

  • 14 December 2013 - 11:13

    Tante Ingrid:

    Hoi kite-neef,

    Leuk je verslag te lezen, Houd je stuur goed vast! Links rijden wendt snel, toen ik terug kwam van 4 weken rondtoeren in Zuid Afrika vond ik het lastig gewoon weer rechts aan te houden! Als je nu een loerpijpie mee had kon je de haaien beter spotten!
    Jij wil nog niet na huis nie, denk ik!

    Veel plezier!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 02 Dec. 2013
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 4930

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

29 November 2013 - 31 Januari 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: